خوش آمدید

هکر اسرائيلی دستگير شد

موضوعات : Security
هکر اسرائيلی دستگير شد

ايهود تننبائوم پيش از اين به رايانه هاي ناسا، پنتاگون و پارلمان اسرائيل رخنه کرده بود.پليس کانادا ايهود تننبائوم (Ehud Tenenbaum) هكر معروف اسرائيلي را که با نام The Analyzer نيز شناخته مي شود، دستگير کرد.به گزارش The Register تننبائوم به همراه سه تن ديگر، به اتهام کلاهبرداري هاي مالي در مونترال بازداشت شده است.پليس اين عده را متهم کرده است که سرويس هاي مالي يک شرکت را به منظور انتقال پول به کارت هاي اعتباري تحت کنترل خود هک کرده اند.



اين متهمان پيش از دستگيري، از اين کارت ها براي برداشت يک ميليون و هفتصد هزار دلار از خودپردازهاي کانادا و ديگر کشورها استفاده کرده بودند.گزارش Calgary Sun حاکي از آن است که تننبائوم به همراه گروه سه نفره خود شامل Priscilla Mastrangelo سي ساله، Jean Francois Ralph بيست و هشت ساله و Sypros Xenoulis سي و سه ساله، به بازداشتگاه کالگري منتقل شده اند.
ايهود تننبائوم در سال 1998 و در حالي که نوجواني بيش نبود به رايانه هاي غيرمحرمانه ناسا، پنتاگون، پارلمان اسرائيل و حماس رخنه کرد. وي در اين کار ترکيبي از sniffer و تروجان با قابليت بهره گيري از يک آسيب پذيري معروف سولاريس را به کار برد.
حمله به رايانه هاي ايالات متحده باعث ايجاد وحشت شد و تصور بر آن بود که رايانه هاي آمريکا تحت حملات سايبري قرار گرفته است. اين هک در آن زمان به عنوان «سازمان يافته ترين حمله» عليه شبکه هاي نظامي آمريکا لقب گرفت.
مقامات آمريکايي در ابتدا تصور مي کردند اين حمله کار صدام حسين بوده است. به گمان آنها ديکتاتور عراق قصد داشته با اين کار، سازمان هاي نظامي مستقر در خليج (فارس) را سردرگم سازد.
اين هکر 29 ساله اهل هد هشارون اسرئيل است.

منبع : آی تی ایران



کپی
لینک اشتراک گذاری

  • 9454
  • 3