واژه های پرمخاطب جستجو گر ها

مقالات آموزشی كامپيوتر
موضوع جدید ارسال پست
fire
فروم باز
فروم باز
پست: 1977
تاریخ عضویت: دوشنبه 30 بهمن 1385, 12:00 am
محل اقامت: تالار گفتمان
تشکر کرده: 3 دفعه
تشکر شده: 13 دفعه
تماس:

واژه های پرمخاطب جستجو گر ها

پست توسط fire »

موتور جستجوی یاهو در روزهای پایانی سال 2007 فهرست 10 واژه ای را منتشر کرده که بیشترین تعداد جستجوی خبر را در یک سال اخیر داشته اند. نکته قابل توجه قرار گرفتن واژه "ایران" در جایگاه دوم این رده بندی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، در طبقه بندی سال 2007 یاهو، دومین موتور جستجوی دنیا، واژه "ایران" رتبه دوم در جستجوهای خبری به خود اختصاص داده است.

در رتبه اول طبقه بندی لیست 10 سوژه خبرساز و پر مخاطب یاهو، صدام حسین توانست رتبه اول را به دست آورد.

در حقیقت در نخستین روزهای ماه ژانویه 2007، فیلم و تصاویر آخرین لحظات زندگی صدام حسین، دیکتاتور سابق عراق به سرعت در وب و روی تلفنهای همراه گسترده شد. یکسال قبل و در آخرین روزهای سال 2006 صدام حسین به دار مجازات آویخته شد و به این ترتیب در روزهای اول سال 2007 به یکی از خبرسازترین موضوعات خبری تبدیل شد.

براساس گزارش یاهوسرچ، هرچند جنگ در عراق و افغانستان همچنان در یکسال گذشته از موضوعات خبرساز و پرمخاطب موتورهای جستجو بوده اند اما در این طبقه بندی واژه "ایران" توانست در رتبه دوم 10 واژه برتر جستجوی خبر یاهو قرار گیرد.

به گزارش مهر ، در واقع مسئله برنامه هسته ای ایران، اظهارات محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران و همچنین شدت شایعات و احتمال درگیری نظامی میان ایران و آمریکا، "ایران" را مورد توجه کاربران یاهو در جستجوی خبر قرار داده است.

این درحالی است که واژه های "عراق" و "جورج بوش"، رئیس جمهور آمریکا به ترتیب در این طبقه بندی در رتبه های سوم و چهارم ایستادند.

در ادامه فهرست کامل این طبقه بندی آمده است:
1- صدام حسین (دیکتاتور سایق عراق)
2- ایران
3- عراق
4- جورج بوش (رئیس جمهور آمریکا)
5- قیمت نفت و گاز
6- باراک اوباما (نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال 2008 آمریکا)
7- هیلاری روهام کلینتون (نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال 2008 آمریکا)
8- آتش سوزی جنگلهای ساندیگو در کالیفرنیا
9- افغانستان
10- تیراندازی در دانشگاه ویرجینیاتک

هم چنین

واژه "ایران" در طبقه بندی Google Zeitgeist 2007 توانست از بین 10 واژه و اصطلاحی که در 12 ماه گذشته بیشترین جستجو را روی گوگل داشته اند، رتبه نهم را به خود اختصاص دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، "گوگل" بزرگترین موتور جستجوی دنیا امسال نیز همانند سالهای گذشته به طبقه بندی واژگان و اصطلاحاتی پرداخته است که کاربران این جستجوگر در 12 ماه گذشته بیشترین جستجو را با این واژگان داشته اند.

براساس گزارش سایت Google Zeitgeist 2007 ، در این طبقه بندی واژه "ایران" توانست رتبه نهم را در میان بیشترین جستجوهای گوگل به خود اختصاص دهد. به خصوص بیشترین تعداد جستجوی واژه ایران در هفته های اخیر و در پی انتشار گزارش "سیا" درباره پرونده هسته ای ایران و دروغ بوش در مورد خطرناک بودن فعالیتهای هسته ای ایران به ثبت رسیده است.

.........................................................
با تشکر از خبرگزاری مهر


موضوع جدید ارسال پست

بازگشت به “مقالات كامپيوتري”