دوست شما مخل زندگيتان است؟

راههای رسیدن به موفقیت
موضوع جدید ارسال پست
mahdyar
چشم و چراغ سایت
چشم و چراغ سایت
پست: 2032
تاریخ عضویت: شنبه 21 آبان 1384, 12:00 am
محل اقامت: عيبي يخ‌دي‌بابا
تشکر کرده: 2 دفعه
تشکر شده: 2 دفعه

دوست شما مخل زندگيتان است؟

پست توسط mahdyar »

هر فردي در زنـدگـي داراي يـك يـا چـنـد دوست صميمــي
ميباشد كه لحظات شيريني را با او گذرانده و تجربـه هـاي
مهمي را در زندگي بهمراه او كسب كرده است.او ميتوانــد
دوست دوران بچگي ويا يك هم اتاقي خوابگاه دانشجويـي
باشد.گاهي اوقات صميميت تا جايي پيش ميرود كه شما
دوستتان را جزئي از خانواده خود بشمار مي آوريد.

اما چه اتفاقي مي افتند هنـگامي كه ايـن عـضـو خـانـواده
براي شما شروع به ايجاد مشكل و استرس مـي كـنـد؟ به
دلايلي او عوض شده و مخل آسايـش و زندگي گرديده. آن
رابطه محكم و صميمي بين شما روبه زوال گذاشته است.

در اين وضعيت دشوار و عذاب آور چه خواهيد كرد؟ تا چه انـدازه قـرار اسـت در مـورد يـك دوست صميمي رعوف و با گذشت باشـيـد؟ اگـر او در زنـدگـي براي شما مانند يك برادر بوده آيا با او ادامه مي دهيد و يا براي حفظ سلامتي و آرامش خود تركش خواهيد كرد؟

نياز به دوست
دوست خوب بسيار كم و بندرت يافت ميشود. در واقع يك فرد بايد خيلي خوش شانس باشد تا بتواند حتي سه دوست خوب پيد كند. البته بين "دوست" و "آشنايان معمولي" فرق مهمي وجود دارد. آشنايان مي آيند و مي روند اما دوستان در فراز و نشيب زندگي شما را تنها نخواهند گذاشت.

به همين خاطر است كه ما گاهي بيشتر از حد تحمل خود با دوستانمان مدارا ميكنيم. در هنگام كشمكش و نزاع سعي ميكنيم لحظات خوب با هم بودن را بياد آورده و آن را پوششي بر اوقات ناخوشايند قرار دهيم به اميد اين كه مشـكل حـل شـده و اوضـاع به حالت قبل برگردد.

اما مسئله اين است كه در اينصورت ممكن است دوست شما به همين منوال به آزار و اذيت شما پرداختـه و دوبـاره ايـجاد مشكل نمايد. آيا رابـطه دوستـي اينگونه بايد باشد؟ مسلما" خير.

فاكتورهاي XY
اكثر افراد بخصوص مردان تمايل دارند مشكلات موجود در روابط با دوستانشان را ساده بگيرند. مردان ذاتا" مانند زنان معاشرتي نيستند و معمولا در سنـين پايين تر با افرادي آشنا شده و تا مدتي نامحدود اين دوستي ادامه مي يابد. واقعيت اين است كه مردان نسبت به زنان انعطاف پذير تر بوده و مايل نيستند روابط دوســتيشان را براحـتـي برهم بزنند و اين موضوع متاسفانه مي تواند دردسر آفرين گردد.

آيا قرارنيست كه "برادرتان" بهترين ها را براي شما به ارمغان آورده و هميشه خيرخواه و كمك حالتان باشد؟ بله، او جزء خانواده شما است. ما پيـشـنـهاد نـميـكنـيـم كه دوست خود را مانند يك عادت بد رها كنيد. اما اگر فهميديد كه او مخل آسـايـش و زنــدگي شما شده، بايد فكري براي بهبود رفتار و اخلاقش بكنيد.

دوستان سمي
هر فردي در حيـطه روابـط با دوسـتانـش نقشي را ايفا مينمايد. شخصي نقش يك آدم بامزه را بازي مي كند، شخصي نقش يك آدم باهوش و شخصي نقش يك آدم بذله گو را. همه اين كاراكترها نرمال و عادي هستـنـد اما اگر متوجه شديد دوست شما يكي از نقشهاي زير را بازي مي كند، بايد در روابط خود تجديد نظر كنيد:

سوء استفاده گر
برخي افراد وانمود ميكنند كه دوست شما هستند و در واقع بدنبال اهداف شخصيشان هستند. خواه اتومبيل شما باشد، خواه پول شـما و خـواه روابـط ارزشـمنــد شما، او تا زمانيكه ميتواند به اين منابع دسترسي داشته باشد با شما ادامه مي دهد و لحظه اي كه احساس كرد كه ديگر دستش از آنها كوتاه شده، تركتان خواهد نمود.

خود شيفته
قسمت عمده گفتگوهاي شما در مورد مشكلات و مسائل او سير نموده و او علاقه اي به شنيدن گفتني هاي شما نشان نميدهد. اگر زماني ديگر توجهي به او نكنيد، شما را كنار خواهد گذاشت گويي كه اصلا وجود نداشته ايد.

دله
هدف او از دوستي با شما منفعت و سود بدون زحـمت است. غـذايـتـان را مـي خـــورد، لباستان را مي پوشد، پولتان را ميگيرد و هيچگاه در مقابل برايتان كاري انجام نميدهد.

مزاحم
او همواره اطرافتان پـرسـه زده و هـمه حـركات شما را تحت نظر مي گيرد. او انتظار دارد هرگاه كاري انجام ميدهد، دستش را بگيريد و اگر پيدايتان نكرد، همه را خبردار ميكند تا شما را بيابد. به عبارت ديگر،يك مزاحم به حريم شخصي فرد هجوم آورده و نميگذارد كه نفس بكشد.

پخمه
يكي از بدترين حالتهاي رفتاري در افراد، غير قابـل اطـميـنـان بـودن و بـي اعتـباري آنـها ميباشد. هميشه در آخرين لحظه كار را خراب ميكنند، قولهايي مي دهند كه نميتوانند به آنها عمل كنند، هيچگاه سر وقت حاظر نميشوند، و در هيچ زمينه اي نمي توان به آنها اعتماد و اطمينان كرد.


علائم پايان دادن به رابطه
اگر در رابطه دوستي خود با فردي به نشانه هاي زير برخورد نموديد، وقت آن رسيده كه آن رابطه را خاتمه دهيد.

هميشه در حال سر و كله زدن با او هستيد.
سراسر روز را صرف تفكر در مورد مشكلات خود با او مي نماييد.
دريافت ايميل يا تماسهاي تلفني اوبا احساس تشويش و اضطراب همراه است.
مشكلات او دارد تبديل به مشكلات شما مي شود.
تمركز شما بيشتر براي بهبود رابطه تان است تا لذت بردن از آن.
او باعث محروم شدن شما از لذات زندگي مي گردد.
برخورد با دوستان سمي

شما به جايي رسيده ايد كه ديگر نمي توانيد گوشه اي بنشينيد در حاليكه دوستتان خوره جسم و فكر و سلامتي شما شده است. از طرفي هم ممكن است نخواهيد به يكباره همه چيز را تمام كنـيد ( ممكن است او فاميل شما باشد ). بـراي ايـن منـظـور ميتوانيد از مراحل زير استفاده نماييد:

مرحله 1: از او ببريد
زياد در دسترس نباشيد. وقتي بيرون ميرويد تحوليش نگيـريد، كـمـكش نـكنـيـد، همه تلفنهايش را جواب ندهيد و گوش به حرفهايش ندهيد. هركاري را كه احساس ميكنيد به او مي فهماند تحملتان تمام شده، انجام دهيد. او ممكن است فورا" احسـاس كنـد كه چيزي اشتباه است و درصدد حل آن برآيد، ممكن هم است باز متوجه نشود.

مرحله 2: مؤدبانه به او بگوييد
برايش توضيح دهيد كه از دادن فرصتهاي متوالي به او براي تغيير اوضاع خسته شده ايـد (مانند يك هشدار). تا حد امكان با لحني آرام به او بگوييد كه نيازهاي شما نيز به اندازه نيازهاي او مهم هستند و زمان آن رسيده كه او هم بخواسته هاي شما احترام بگذارد.

بعد از اينكه رودر رويش قرار گرفتيد،اگر او واقعا" ارزشي براي دوستي قائل باشد، سعي در ايجاد تغييرات درخـود مـي نمايد و شما بايد بجاي جدايي به رابطه برادرانه خود ادامه دهيد. اگر اينطور نشد نوبت به اقدامات شديدتر مي رسد.



منبع: مردمان
http://www.mardoman.com


ان الله مع الصابرین

انسان برای پیروزی آفریده شده است او رامی توان نابود کرد ولی نمی توان شکست داد.
iamamirr
کاربر جدید
کاربر جدید
پست: 5
تاریخ عضویت: شنبه 10 شهریور 1386, 12:00 am
تماس:

پست توسط iamamirr »

آخي كه چقد اين مطلب شبيه ما 4نفر بود.
نه آقاي مهديار؟
iamamirr
کاربر جدید
کاربر جدید
پست: 5
تاریخ عضویت: شنبه 10 شهریور 1386, 12:00 am
تماس:

پست توسط iamamirr »

در ضمن من عكس و فيلم هاي خيلي قشنگي دارم كه منو ياد لحضات خوبي ميندازه. اگه خواستي بگو برات بفرستم
موضوع جدید ارسال پست

بازگشت به “راههای موفقیت”