C&C 3 : Tiberium Wars

بحث و گفتگو راجب به بازیهای PC و معرفی جدیدترین بازیها
موضوع جدید ارسال پست
fire
فروم باز
فروم باز
پست: 1977
تاریخ عضویت: دوشنبه 30 بهمن 1385, 12:00 am
محل اقامت: تالار گفتمان
تشکر کرده: 3 دفعه
تشکر شده: 13 دفعه
تماس:

C&C 3 : Tiberium Wars

پست توسط fire »

حدود یک سال پیش بود که EA اعلام کرد سری جدید بازی Command & Conquer را در دست ساخت دارد. این بازی سومین نسخه از این بازی بود و عنوان Tiberium wars را به خودش اختصاص داده بود. ابتدا کمی به گذشته این بازی می پردازیم و در ادامه به بررسی خود بازی خواهیم پرداخت. اولین سری C&C در سال 1995 تحت نظر WestWood ساخته شد و تقریبا می توان گفت که این بازی فاکتور های بازی های استراتژی را تعیین کرد و به فروش نسبتا خوبی دست یافت.

بعد از فروش خوب این بازی کمپانی EA شرکت Westwood را خریداری نمود و چندی بعد نیز با این شرکت قطع همکاری کرد ولی همچنان امتیاز ساخت و انتشار این بازی در اختیار EA بود. EA نیز 2 عنوان به نام های Tiberian Sun و Tiberian Sun Firestorm از سری Command & conquer را عرضه کرد. و حال EA سومین شماره ازCommand & Conquer را عرضه کرده است که به نوبه خود بازی موفقیت های سری های گذشته خود را همچنان حفظ کرد.


داستان بازی همانطور که می دانید مربوط به عنصر Tiberium می شود. در سال های دور در آینده عنصر جدیدی به نام Tiberium بر روی کره زمین کشف می شود که می توان از آن انرژی های فراوانی به دست آورد و طبق سنت های قدیمی 2 نیروی خیر و شر برای بدست آوردن این عنصر رو در روی یکدیگر می ایستند و جنگ سختی میان این 2 گروه شروع می شود. نام گروه مثبت این بازی GDI و نام گروه منفی NOD می باشد. البته باید متذکر شویم که گروه سومی هم در بازی وجود دارد که این گروه متشکل از موجودات فضایی هستند که برای زندگی به Tiberium نیاز دارند و با توجه به پیدایش این عنصر بر روی زمین، این گروه به کره زمین حمله ور شدند تا به این عنصر دست پیدا کنند.

شما می توانید با هر 3 گروه به بازی بپردازید. ولی قسمت اصلی Single Player بازی مربوط به گروه GDI می شود که شما در نقش یک فرمانده گروه GDI ظاهر می شوید و باید زمین را از نیرو های دشمن خالی کنید. یکی از نقطه ضعف های بازی، داستان بازی است. داستان بازی کمی سطحی به نظر می رسد و کشش مناسب برای ادامه بازی را ندارد.

Gameplay این بازی یکی از جذابترین قسمت های موجود در بازی است. همه چیز آن طور که انتظارش را داشتید می باشد و تقریبا همه چیز به طور سنتی از سری های گذشته C&C و بازی های فوق محبوب Red alert و Generals برگرفته شده است. اگر چند بار بازی Red alert و generals را انجام داده باشید بسیار سریع با بازی و کنترل آن آشنا خواهید شد و مجذوب Gameplay سریع و اعتیاد آور آن خواهید شد. همانطور که گفته شد اکثر آیتم ها و نیرو هایی که در اختیار شما گذاشته می شوند همان آیتم ها و نیرو های قدیمی هستند در ظاهری جدید، حتی بعضی از نیرو هایی که قدرت های بسیار زیادی در نسخه های قبل داشتند بعضا حذف شدند یا قدرتشان کم شده است و سعی شده است بازی کمی واقعی تر به نظر برسد در صورتی که بازی در آینده ای دور به وقوع می پیوندد.


Interface بازی نیز مانند تمام بازی های استراتژی دیگر است و می توان با چند کلیک به سرعت به آیتم های آن دست یافت و اگر حافظه خوبی دارید می توانید ShortCut های تعیین شده برای هر نیرو را به ذهن بسپارید و با چند کلید ترکیبی به سرعت به آن نیرو دسترسی پیدا کنید. برای بازی کردن باید استراتژی خاصی تعیین کنید و دیگر مثل بازی های قدیمی نمی توانید با ساختن یک لشکر سرباز و موشک انداز و تانک و... یکباره به Base دشمن حمله کرده و Base را با خاک یکسان کنید. تعیین استراتژی از همان ثانیه اول بازی آغاز شده و تا وقتی که مرحله را به پایان برسانید به همراه شما است. یک استراتژی اشتباه تا آخر همان مرحله برای شما مشکل ساز می شود و حتی می تواند باعث شکست شما شود.

در بازی برای بدست آورن نیرو باید از عنصر tiberium استفاده کنید که اگر مصرف بالایی برای ساخت نیرو داشته باشید بسیار زود منبع Tiberium تمام شده و باید به فکر منبع جدید باشید که اکثرا در اختیار دشمن هستند و برای بدست آوردن این منبع، باید یک جنگ تمام عیار به راه بیاندازید. تنها به دست آوردن tiberium کافی نیست و وقتی تعداد Unit ها زیاد می شود Base شما دچار کمبود نیرو می شود و باید اقدام به ساخت Power Plant جدید کنید و بعضی مواقع پیش می آید که تعداد نیرو های شما آنقدر زیاد می شود که در Base خود 5 یا 6 power Plant دارید و مقدار فضای زیادی در Base اشغال شده است.

در مورد گروه های مختلف بازی باید بگوییم که ساختار GDI تقریبا دفاعی است و ساختن Base و نیرو های زمینی و هوایی در این گروه کمی دیر انجام می پذیرد و در عین حال نیز این نیرو ها قدرتمند می باشند. در ابتدا تقریبا باید به فکر دفاع باشید و بعد به فکر حمله. اما در گروه Nod این نکته بر عکس می باشد به گونه ای که در این گروه Base و زیر مجموعه های آن بسیار سریع ساخته می شوند و می توانید بسیار سریع به درست کردن نیرو مشغول شوید و بلافاصله حمله های زمینی و هوایی را شروع کنید. با کمی حرفه ای گری می توان در حمله ابتدایی حریف را زمین گیر کرده و نبرد را به سود خود تمام کرد.
تصویر

حضور تانک ها در بازی کم رنگ شده است و بهترین تانک موجود در بازی تانک های "ماموت" هستند که نسبت به سری های گذشته C&C ضعیفتر شده اند و از آن تانک های رویایی و افسانه ای که به تنهایی می توانست Base حریف را با خاک یکسان کند چیزی جز یک تانک معمولی باقی نمانده است. پیاده نظام های شما شامل گروه های زیر می باشند: Rifle Squad، نیرو های موشک انداز، مهندس ها، commander، Zone trooper و چند واحد دیگر که هر کدام قدرت های مخصوصی دارند. برای مثال بعضی مواقع پیش می آید که در میانه نقشه رودخانه وجود دارد که نیرو های شما نمی توانند از این رودخانه بگذرند، در این مواقع می توانید از قدرت های مخصوص نیرو های خود استفاده کنید. برای این کار نیرو های Zone Trooper مجهز به Jump Jet هستند و می توانند از روی رودخانه عبور کنند.

در هر مرحله هدف های اصلی و هدف های ثانویه تعیین می شود که هر کدام برای شما به صورت تکه فیلم های کوچکی به نمایش در می آیند و توضیحاتی در مورد سیستم دفاعی آنها به شما داده می شود که این تکه فیلم ها می تواند کمک بسیار زیادی در انتخاب استراتژی به شما بکند. می توانید ابتدا به سراغ هدف های ثانویه بروید و سپس هدف اصلی را دنبال کنید. ولی اگر هدف های اصلی را کامل انجام دهید، دیگر به شما فرصتی داده نمی شود که به سراغ هدف های ثانویه بروید. هدف ها در بازی معمولا به منهدم کردن Base دشمن و زیر مجموعه های آن ختم می شود و خیلی کم پیش می آید که قبل از نابود کردن Base دشمن دست به کار خاصی بزنید و سپس به سراغ Base بروید.

بازی همانند گذشته شامل قسمت Skirmish هم می باشد. در این قسمت شما یک گروه را برای خود انتخاب می کنید و می توانید یک یا چند تیم برای حریف خود انتخاب کنید و در Map دلخواه به مبارزه بپردازید و مهارت های خود را افزایش دهید.

فیزیک بازی نیز بسیار خوب کار شده است: انفجار ماشین های جنگی، نفر برها، تانک ها، هلی کوپتر ها، ریزش ساختمان بعد از انفجار و ... همگی خوب کار شده است و شاهد افکت های زیبایی بعد از انفجار ها خواهید بود.

متاسفانه در بازی باگ هایی مشاهده می شود که کمی لذت بازی کردن را کاهش می دهد و تا به این لحظه 3 Patch رسمی برای بازی ارائه شده است که مشکلات بازی را برطرف می کند. این مسئله برای بازی بزرگی مثل C&C یک نقطه ضعف به شمار می آید که هنوز یک ماه از ریلیز بازی نگذشته است که 3 patch برای بازی عرضه شده است.


همانطور که در عکس ها و تریلرهای منتشر شده قبل از انتشار رسمی بازی مشاهده کرده بودیم گرافیک بازی به صورت خیره کننده ای بالا است. البته با این همه جزییاتی که در قسمت گرافیک بازی مشاهده می کنیم باز هم بازی Company Of Heroes یک سر و گردن از بازی C&C بالاتر است.

بازی بر اساس DX9 ساخته شده و از تمام تکنولوژی های روز گرافیکی در بازی استفاده شده است. یکی از نکات مثبت C&C این است که بازی با جزئیات گرافیکی پایین روی کارت های قدیمی مثل سری 5XXX شرکت nVidia نیز به خوبی اجرا می شود.

تمام Unit ها با تمام جزئیات طراحی شده است و در نگاه اول زنده به نظر می رسند. تکسچر ها عالی کار شده اند و بسیار خوب جلوه می کنند. سایه پردازی در بازی خوب انجام شده است و در نگاه اول گیمر را میخکوب می کند. در کنار این فاکتور ها، گزینه Anti-Aliasing کار خود را به خوبی انجام می دهد و با صاف کردن لبه های unit ها و تلفیق رنگ ها جلوه بسیار زیبایی به بازی داده است. بازی در حالت گرافیکی Ultra High گرافیک خیره کننده ای را به نمایش می گذارد که نظیر آن را در Company Of Heroes دیدیم.

خیلی کم پیش می آید که بازی دچار افت Frame شود و هر مقدار که Unit بسازید، تغییری در Frame Rate نمی بینید در عین حال اگر قدرتمند ترین سیستم را در اختیار داشته باشید تعداد Frame از عدد 30 تجاوز نمی کند که در نوع خود نکته جالبی به شمار می آید. در میان پرده های بازی دیگر از CG Movie استفاده نشده است و به جای استفاده از CG Movie از Motion Capture استفاده شده است که نمونه این میان پرده ها را در NFS:Most Wanted و NFS:Carbon دیده بودیم با این تفاوت که این میان پرده ها بسیار حرفه ای تر و واقعی تر ساخته شده اند.

قسمت صدا گذاری بازی هم یکی از نقاط قوت بازی به شمار می رود و بر زیبایی بازی افزوده است. در این قسمت به کوچکترین صدا ها نیز توجه شده است و نمونه بارز این نکته، صدای پای نیرو های شما است که با ظرافت خاصی صدا گذاری شده است و اگر چشم خود را ببندید و به صدا ها گوش دهید، فکر می کنید که یک جوخه نظامی واقعی در حال حرکت هستند. در این قسمت به همه نکات صدا گذاری توجه شده است و اسلحه ها صدای خوبی دارند، صدای حرکت تانک ها و ماشین ها بسیار عالی کار شده است. صدا گذاری بازی کمترین حرف و حدیث را دارد و به یکی از برترین قسمت های بازی تبدیل شده است.


Command & Conquer 3 بدون شک یکی از بهترین های سبک استراتژی در سال 2007 خواهد بود. با اینکه بازی نکات مثبت زیادی دارد ولی ساختار بازی کمی قدیمی به نظر می رسد با این حال جالب ترین قسمت های بازی میان پرده ها، Gamepaly و صدا گذاری بوده اند که البته در کنار این 3 مورد نباید از کنار مقدار هیجان بالای بازی هم به راحتی گذشت. C&C می تواند جای Company of Heroes را به خوبی برای شما پر کند و ساعات بسیار خوبی را برای شما فراهم آورد.

سیستم مورد نیاز: System: 2.0GHz or high, or AMD equivalent, Vista - 2.2 GHZ or equivalent
RAM: 512 MB
Hard Drive Space: 6000 MB
Other: 1GB RAM for Vista

با تشكر از Baziceneter.com


ali-msh
مدیر سایت
مدیر سایت
پست: 1315
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 29 شهریور 1384, 12:00 am
محل اقامت: آنجا که دل خوش است
تماس:

پست توسط ali-msh »

خوب بود

تحريک شدم امتحانش کنم ، شايد تجربه تلخ Red Alert رو جبران بکنه :roll:
علي شفق
موضوع جدید ارسال پست

بازگشت به “PC”