فايل هاي استريم چيست؟

مثل ساختن برنامه هاي نصب كننده و ...
موضوع جدید ارسال پست
mahdi
مدیر سایت
مدیر سایت
پست: 837
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 3 تیر 1382, 12:00 am
تشکر شده: 1 دفعه
تماس:

فايل هاي استريم چيست؟

پست توسط mahdi »

معمولا فايلهاي استريم را روي سرورهاي مخصوص قرار مي دهند تا امکان دانلود آنها وجود نداشته باشد و در واقع تنها بتوان با نرم افزار مخصوص نسبت به پخش آنها اقدام کرد.
نرم افزارهايي مثل RealPlayer ,Windows Media Player. همانطور که ميدانيد فايلهاي معمولي در اينترنت روي پروتکل HTTP يا FTP قرار ميگيرند ولي فايلهاي استريم مخصوص هر شركتي براي خودشان پروتكل خاص دارند. مثلا ماكروسافت پروتكل mms را تهيه کرده که اين پروتکل خود بر دو نوع است:TCP و HTTP

شركت Real هم پروتكل PNM/RTSP را براي خود تهيه کرده است. همچنين شركت اپل از PNM استفاده مي كند.

البته پروتكل هاي ديگري هم از قبيل MMSU, MMST موجود هستند.

روش پخش اين فايلهاي استريم هم بسيار ساده است. ابتدا فايلهاي مورد نظر براي پخش بر روي سرور مخصوص قرار مي گيرند. سپس يک فايل مانند Shortcut هاي ويندوز تهيه مي شود كه در آن آدرس فايل اصلي قرار داده شده است. سپس هنگام پخش، ابتدا اين فايل کوچک دانلود مي شود و به کمک برنامه مخصوص (مثلا Real Player) باز مي شود و فايل اصلي كه آدرس آن در همين فايل كوچك نوشته شده است شروع به دانلود و پخش شدن مي کند.

اكثر فايلهاي استريم به حداكثر پهناي باند نياز دارند و ممكن است چند استريم براي سرعتهاي مختلف در يك فايل وجود داشته باشد. ميتوان آن فايل را بطور كامل دانلود كرده و فقط همان كليپ سرعت بالا را تماشا كرد.


مهدي
مردي از دياري ديگر

http://irbook.ir
موضوع جدید ارسال پست

بازگشت به “عمومي”