خوش آمدید

تکنولوژی Cooler Boost

موضوعات : News
تکنولوژی Cooler Boost

در فیزیک، انرژی بیشتر باعث ایجاد حرارت بیشتر می شود. به همین دلیل،همیشه خنک سازی،مخصوصا در لپ تاپ های بازی،امری پیچیده بوده است.بدون ماژول خنک کننده کار آمد عملکرد لپ تاپ ها بسیار کاهش می یابد که باعث می شود هنگام بازی یا حتی استفاده معمولی بازده کافی را از دستگاه خود دریافت نکنیم و تجربه به مراتب نا مطلوب تری داشته باشیم .

در این مطلب میخواهیم به بررسی تکنولوژی های خنک کننده مستقر بر روی لپ تاپ بپردازیم برای همین منظور این تکنولوژی را بر روی لپ تاپ های شرکت MSIبررسی میکنیم.


فناوری انحصاری MSI با نام  Cooler Boostشامل فن های تقویت شده Whirlwind Blade است که خنک سازی اختصاصی برای GPUو CPU با 20 تا 30 درصد جریان هوای  بیشتر در نرخ دور در دقیقه (RPM) یکسان دارد و علاوه بر داشتن لوله های انتقال حرارت اختصاصی و جداگانه برای سیستم خنک کننده CPUوGPU، هوای گرم داخل سیستم را جذب و از طریق تهویه های بزرگ خارج می کند.

***تعداد فن و لوله حرارتی ممکن است در مدل های مختلف تفاوت داشته باشد***

Cooler Boost 5

ماژول خنک کننده انقلابی برای بازی هیجان انگیز

جدید ترین مدل ماژول خنک کننده MSI Cooler Boost 5 در رده ماژول های حرارتی دو تایی می درخشد. این ماژول خنک کننده انقلابی دارای فن های دو تایی 29 میلی متری Whirlwind Blade با 7 لوله حرارتی و 4 مسیر جریان هوای فوق العاده است. این ماژول به شکلی قدرتمند و کارآمد حرارت اضافی را به خارج از سیستم هدایت می کند که فناوری خنک سازی را به بالاترین سطح در نوعش می رساند.ماژول خنک کننده Cooler Boost 5به ویژه برای کارت گرافیک های سطح GTX 1070 با عمکرد بالاتر و دمای پاین تر طراحی شده است.

Cooler Boost Titan

فن های سه گانه با 15 لوله برای پلت فرم گرافیکی Extreme SLI

Cooler Boost Titanشامل فن های 9 میلی متری تقویت شده دوتایی یا سه تایی، با تیغه های Whirlwind Bladesاست. هر فن 29 تیغه دارد که در نرخ RPM یکسان جریان هوا را 30 درصد بیشتر می کند. ماژول های حرارتی مستقل برای هر دوی CPUو GPUبا 10 تا 15 لوله حرارتی تضمین میکند که بالاترین عملکرد پردازنده های اورکلاک شده حفظ می شود و در عین حال بهترین خروجی گرافیکی SLI پلت فرم موبایل برقرار می ماند.

Cooler Boost Trinity

فن های سه گانه با 5 لوله پلت فرم گرافیکی

Cooler Boost Trinityبا سه فن Whirlwind Bladeساخته شده است. تعداد تیغه ها به 41 عدد میرسد که باعث افزایش 30 درصدی جریان هوا در نرخ RPMیکسان میشود. راه حل حرارتی مستقل برای هر دوی CPU و GPU،همراه با مجموع 5 لوله حرارتی، به جلوگیری از ایجاد حرارت کمک می کند. از این رو، تضمین می کند که هر دو قطعه، حتی در باریک ترین شاسی با ارتفاع کمتر از 5 میلی متر، همیشه با بالاترین ظرفیت شان کار می کند.

Cooler Boost 4

طراحی خنک سازی تقویت شده برای بازی پر قدرت تر

فناوری انحصاری Cooler Boost 4شرکت MSI با دو فن اختصاصی Whirlwind Bladesو 6 تا لوله حرارتی برای CPUو GPUساخته شده است. کافی است روی دکمه تقویت فن یک کلیک کنید تا هر دوی فن ها  وارد حالت توربو شوند و حرارت را به خارج از سیستم هدایت کنند. به این ترتیب، طراحی خنک سازی به بخشی ضروری در بازی پر قدرت بدل می شود. برند های دیگر،برای اینکه خنک سازی و عملکرد را تحت شعاع قرار ندهند، در همین سطح معمولا فقط به 2 تا3 لوله بسنده می کنند.



کپی
لینک اشتراک گذاری

  • 10363
  • 0