خوش آمدید

نسل جدید باتری با دوام بیشتر و عدم وجود خطر انفجار

موضوعات : Hardware
نسل جدید باتری با دوام بیشتر و عدم وجود خطر انفجار

دانشمندان در حال تحقیق بر روی ساخت نوع جدیدی از باتری برای تلفن‌های همراه هوشمند هستند که می‌تواند آینده این دستگاه‌ها را متحول کن. دانشمندان در حال تحقیق بر روی ساخت نوع جدیدی از باتری برای تلفن‌های همراه هوشمند هستند که می‌تواند آینده این دستگاه‌ها را متحول کند، ضمن اینکه برخی معضلات رایج فعلی آنها را نیز رفع نماید.  به گزارش ایتنا از رایورز باتری‌های لیتیوم یونی بکار رفته در تلفن‌های همراه هوشمند امروزی از مزایا و معایب بسیاری زیادی برخوردارند. از مزایای این سری از باتری‌ها می‌توان به هزینه پایین تولید آنها و البته پذیرش قابلیت‌هایی نظیر شارژ سریع و افزایش ظرفیت اشاره نمود.
 


با این‌ وجود، معایب باتری‌های لیتیوم یونی کم نیست؛ فساد زودهنگام آنها در کنار ظرفیت محدود و عدم امنیت بسیار بالا دانشمندان را بر آن داشته که به تحقیق برای ساخت باتری‌های جدیدتری برای تلفن‌های همراه هوشمند بپردازند.
 
یکی از گزینه‌ها، استفاده باتری‌هایی است که از یون منیزیمی ساخته شده و به حالت‌جامد درآمده است.
 
از مزایای اصلی این دسته از باتری‌ها جامد بودن الکترولیت آنهاست که نه‌تنها ظرفیتی بسیار بیشتر از باتری‌های لیتیوم یونی را به همراه خواهد داشت، بلکه امنیت استفاده از آن نیز بسیار بالاست.
 
با این‌ وجود، باتری‌های مبتنی بر یون منیزیوم حالت‌ جامد هنوز در مراحل اولیه خود به سر می‌برند و تا تولید انبوه آنها زمان بسیار زیادی باقی است.

 

منبع : ایتنا



کپی
لینک اشتراک گذاری

  • 6386
  • 0