خوش آمدید

اظهارات وزیر ارتباطات در دیدار با فعالان کسب و کارهای نوپا

موضوعات : News
اظهارات وزیر ارتباطات در دیدار با فعالان کسب و کارهای نوپا

نشست وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با فعالان استارتاپ ها ظهر امروز شنبه در محل ساختمان مرکزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.  نشست آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با فعالان حوزه کسب و کارهای نوپا، ساعت 13 امروز شنبه 30 دی ماه در محل ساختمان مرکزی وزارت ارتباطات برگزار شد. در این نشست مدیران و دست اندرکاران استارتاپ ها مشکلات خود با وزیر ارتباطات را در میان گذاشتند. آذری جهرمی در این دیدار و پس از شنیدن سخنان فعالان استارتاپ ها با اشاره به تاثیرگذاری فناوری بر فرهنگ و زندگی بشر، گفت: فناوری زندگی بشر را تغییر داده است و ایستادگی در برابر آن منطقی نیست و هر کسی باید شیوه نامه خود را در برابر فناوری داشته باشد تا خود را تثبیت کند.


وی اظهار داشت: اگر با استفاده از ظرفیت های موجود از‌ موانع استارت آپ ها جلوگیری نکنیم، بازار را به بازار خارجی باخته ایم.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه فناوری بلاکچین با مفهمومی که آورده به زودی همه‌ی موضوعات را تحت تاثیر قرار می دهد، افزود: بلاکچین در چند سال آینده تحول شگرفی را در دنیا ایجاد می کند و اگر خود و ساختار خود را منطبق با این تغییرات نکنیم دوباره در عرصه‌ی رقابت فناوری و فرهنگ بازنده خواهیم بود.

آذری جهرمی با اشاره به برنامه ریزی کشورها در حوزه اقتصاد دیجیتال، اظهار کرد: در سال های گذشته 10 شرکت نخست دنیا را شرکت های نفتی تشکیل می دادند، اما اکنون شرکت های فناوری اطلاعات جای آنها را گرفته اند و آمریکایی ها سرمایه گذاری جدی را در این عرصه انجام داده اند.

وی با بیان اینکه در عرصه‌ی کنونی، کشورها در حال از دست دادن حاکمیت خود هستند و در مقابل شرکت ها در حال قدرت گرفتن می باشند، تصریح کرد: با ایستادگی در این حوزه ها سهمی برای خود ایجاد نمی کنیم و عرصه‌ی فناوری اطلاعات عرصه‌ی خلاقیت هاست و چند راه در مقابل آن بیشتر نداریم.

آذری جهرمی با تشریح روش های پیش رو در برخورد با عرصه فناوری بیان کرد: نخستین راه این است که در مقابل آن و سیلی که به راه افتاده تسلیم شویم یا اینکه در مقابل فناوری مقاومت کنیم و بایستیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه روش‌ های برخورد با فناوری در این دو روش احاطه نمی شود، گفت: گزارش های بین المللی نشان می دهد که از نظر شاخص های مربوط به خلافیت ایران در مقایسه با کل دنیا در رتبه بالاتری قرار دارد که این نشان می‌دهد که در کشور خلاقیت داریم و لذا نیاز به چشم انداز، راهبرد و سیاست در این حوزه احساس می شود.

 

منبع : به گزارش کلیک به نقل از سیتنا،



کپی
لینک اشتراک گذاری

  • 7696
  • 0