خوش آمدید

اچ.تی.سی اولین تلفن همراه ۴ هسته‌ای

موضوعات : Phone
اچ.تی.سی اولین تلفن همراه ۴ هسته‌ای

درست زمانی که تازه کاربران به صرافت خرید و استفاده تلفن‌های همراه دو هسته‌ای افتاده‌اند اولین خبرها از عرضه اولین تلفن همراه چهار هسته‌ای به بازار به گوش می‌رسد.شرکت اچ.تی.سی اعلام کرده است که اولین تلفن همراه چهار هسته‌ای در جهان را با نام HTC Edge به بازار عرضه خواهد کرد. البته در حالی که هنوز به قطع یقین نمی‌توان گفت که این گوشی اولین تلفن همراه چهار هسته‌ای جهان خواهد بود اما اگر گزارش‌ها درست از آب دربیاید گوشی دیگری مجال کسب این عنوان را نخواهد داشت.


این گوشی بسیار شبیه گوشی HTC Rezound است که هفته پیش خبر عرضه آن منتشر شده بود و حتی بر روی کاغذ نیز بیشتر مشخصات فنی آن با این گوشی شباهت دارد. HTC Edge یک گیگابایت رم به همراه ۸ مگاپیکسل دوربین با مشخصه لنز F/2.2  و همچنین بسته تقویت صوتی گوشی عرضه خواهد شد.

اما بر خلاف صفحه نمایش ۴٫۳ اینچی اچ.تی.سی ریزاند، اولین گوشی چهار هسته‌ای دنیا صفحه نمایش ۴٫۷ اینچی خواهد داشت و به پردازنده چهار هسته‌ای انویدیا مجهز خواهد بود تا هر کدام از هسته‌ها پردازشی نهایتا معادل ۱٫۵ گیگاهرتز را بر عهده داشته باشند. تمام این مشخصات نرم‌افزاری بر اساس آنچه که گزارش شده است تنها در بدنه‌ای به ضخامت ۱۰ میلیمتر جای خواهند گرفت.

تیم وب‌سایت پاکت‌نو که این اطلاعات را منتشر کرده‌اند مدعی شده‌اند که این تلفن همراه در سه ماهه اول سال آینده میلادی (نهایتا تا پایان سال جاری خودمان)‌ به همراه نسخه جدید سیستم عامل اندروید ۴ به بازار عرضه خواهد شد.

انویدیا تقریبا شش ماه پیش مشخصات پردازنده تگرا ۳ خود را منتشر کرده بود که بنا بر اعلام انویدیا دو برابر پردازنده قبلی این شرکت یعنی تگرا ۲ سرعت پردازش داشت. و همچنین از پردازنده Intel Core 2 Duo T7200 chip نیز سریع‌تر بود که برخی امیدها و حتی نگرانی‌ها در خصوص رسیدن سرعت پردازش تلفن‌های همراه به لپ‌تاپ‌ها را ایجاد کرد.

مقوله سرعت پردازش در تلفن‌های مراه اگر چه در ابتدا خوشحال‌کننده به نظر می‌رسد اما این روزها کسی در دور و بر ما و از میان کاربران تلفن‌های همراه هوشمند از سرعت پائین گوشی خود شکایت ندارد و بیشتر شکایت‌ها از عمر باطری و مصرف انرژی زیاد در گوشی‌هاست.

حالا و بنا بر قانون فیزیک اگر تعداد هسته‌ها افزایش پیدا کند طبیعتا باید منتظر افزایش مصرف باطری و کاهش بیشتر طول عمر شارژ باطری‌ها باشیم.

البته انویدیا مدعی شده است که اگرچه تگرا ۳ سرعتی دو برابر پردازش تگرا ۲ دارد اما مصرف باطری کمتری خواهد داشت که باید در بازار مصرف مورد آزمایش قرار بگیرد. حالا به نظر شما با افزایش سرعت پردازش تلفن‌های همراه و همچنین بزرگتر شدن صفحه نمایش انها که گاهی ازاردهنده است چه سرنوشتی در انتظار بازار تلفن‌های همراه، تبلت‌ها و سرانجام لپ‌تاپ‌ها خواهد بود.



کپی
لینک اشتراک گذاری

  • 10246
  • 0