خوش آمدید

بررسی اسپم شناخته شدن IP و آشنایی با BlackList در سرویس های ایمیل

بررسی اسپم شناخته شدن IP و آشنایی با BlackList در سرویس های ایمیل

روزانه تعداد بسیار زیادی ایمیل بین کاربران منتقل می شود و صحت این ایمیل ها با پارامترهای متعددی توسط سرویس دهندگان ایمیل چک و سرویس های جانبی نیز اقدام به ایجاد  Blacklist جهت اسپم ها ، بد افزار ها و ... با توجه به گزارشات دریافتی می نمایند.  با یک جستجو اولیه در موتورهای جستجو سایت های زیادی در زمینه بررسی صحت  IP های ارسال کننده ایمیل لیست می شوند که این سایت ها با استناد به Blacklist خود علت عدم کارکرد صحیح سرویس ایمیل را  گزارش و در صورتی که IPبصورت اسپم شناخته شده باشد ، علت اسپم شدن را به کاربر نمایش خواهد شد.


یکی از سرویس های قوی در زمینه بررسی صحت IP از لحاظ ارسال و دریافت ایمیل سایت Spamhaus است که یکی از معتبرین مراجع است که با استناد به Blacklistخود در صورتی که IP جهت ارسال اسپم استفاده شده باشد با توضیحات لازم شما را از این امر مطلع می سازد. کاربران می توانند پس از رفع مشکل با ارتباط با سرویس Spamhaus درخواست آزاد سازی IP را ثبت و در صورتی که مشکل برطرف شده باشد آن IP از Blacklist خارج می شود.

 

اصولا ارسال ایمیل های انبوه که توسط گیرندگان بعنوان اسپم نشانه گذاری شود و یا استفاده از یک هاست آلوده جهت ارسال ایمیل غیر مجاز می توانند باعث ثبت IP سرور ارسال کنند در Blacklist شود.

سه نوع شناسایی در سرویس Spamhaus وجود دارد :

1 -  XBL (Exploits Block List)  : لیست به روزی که شامل کامپیوتر های می شود که تحت کنترل شخص نفوذگر قرار گرفته و به منظور فريب كاربران ديگر از آن استفاده مي شود.

2 - PBL (Policy Block List) : لیست کاربرانی که در اصلاحEND USERهستند و رنج IP که شرکت سرویس دهنده اینترنت به آنها اختصاص داده شده به منظور ارسال ایمیل نیست و جهت استفاده اينترنت عادي مي باشد.

3 - DBL (Domain Block List) : دامنه هایی که به خاطر ارسال اسپم در لیست سیاه قرار گرفته اند (در این بخش منظور Hostname می باشد).

شما هم می توانید با مراجعه به سایت https://www.spamhaus.org در بخش   Blocklist Removal Center وضعیت هاست و IP خود را بررسی نمایید.

در صورتي كه IP مورد نظر شما در Blacklist نباشد صفحه اي همانند تصوير ذيل نمايش داده خواهد شد :

بررسی اسپم شناخته شدن IP و آشنایی با BlackList در سرویس های ایمیل



کپی
لینک اشتراک گذاری

  • 5385
  • 0