سیستم عامل گوگل تا سال 2010 رسما اعلام می شود سیستم عامل گوگل تا سال 2010 رسما اعلام می شود

گوگل بزرگترین شرکت تولید و عرضه کننده خدمات اینترنتی که آوازه آن همیشه بر سر زبان ها بوده و هست ، اخیرا دست به اقدام بسیار بزرگی زده است ولی باور کردنی نبود. شرکت گوگل در کنار تمامی سیاست ها و کارهای موفق خود در جهان سایبر و ارائه گنجینه های ارزشمند به جامعه انفورماتیک و با کارنامه بس درخشانی که در دست دارد توانست بعد از مدت زیادی کار بروی پروژه ساخت سیستم عامل منحصر به فرد خود را شروع کند.

گوگل بزرگترین شرکت تولید و عرضه کننده خدمات اینترنتی که آوازه آن همیشه بر سر زبان ها بوده و هست ، اخیرا دست به اقدام بسیار بزرگی زده است ولی باور کردنی نبود. شرکت گوگل در کنار تمامی سیاست ها و کارهای موفق خود در جهان سایبر و ارائه گنجینه های ارزشمند به جامعه انفورماتیک و با کارنامه بس درخشانی که در دست دارد توانست بعد از مدت زیادی کار بروی پروژه ساخت سیستم عامل منحصر به فرد خود را شروع کند.


بر اساس اطلاعات بدست آمده این پروژه سنگین از 1 سال پیش شروع شده و گوگل در برخی اخبار محرمانه اعلام نموده که هنوز هسته این سیستم عامل که بر پایه لینوکس است در حال کار می باشد.
بزودی گوگل قصد خرید شرکت بزرگی در آمریکا را دارد که در زمینه تولیدات هسته ای لینوکس فعالیت دارند که در آینده شاهد اخباری مهم در این زمینه خواهید بود. اما نکته قابل توجه آن است که گوگل هنوز اطلاعات وسیعی را در اختیار کاربران در مورد سیستم عامل لینوکسی خود نداده است و این مهم بعلت برخی مسائل محفاظه کارانه از سوی این شرکت در بین رقبا می تواند باشد.
هم اکنون شرکت گوگل در حال انجام برخی رایزنی ها در مورد خرید شرکت بزرگی در آمریکا می باشد که تولیدات لینوکسی فراوانی دارد و سیاست آن از انجام این کار بدست آوردن سهام و برنامه نویسان خبره این شرکت است. کارشناسان داخلی گوگل بر این باورند که اولین نگارش آزمایشی این سیستم عامل تا سال 2010 در دسترس برخی کاربران قرار خواهد گرفت و بعد از مدت 1 سال در دسترس همگان خواهد بود.
اینکه گوگل به این زمان اعلام شده احترام می گذارد و یا همانند مایکروسافت پروژه را طولانی تر می کند سوال بزرگیست که در آینده شاهد جواب آن خواهیم بود.
این خبر تا چند ماه آینده از سوی گوگل بصورت رسمی اعلام خواهد شد و کاربران می توانند مستندات و مدارک لازم در مورد این سیستم عامل را دریافت کنند. در حال حاضر گوگل هیچ گونه تصویری از سیستم عامل خود ارائه نکرده است و تا این زمان تنها 30 درصد از این پروژه عظیم انجام شده است.
با توجه به اینکه هسته این سیستم عامل لینوکس می باشد و البته تغییرات بسیار زیادی در آن انجام شده است ولی احتمال می رود که ظاهر و عملکرد این سیستم عامل بین لینوکس و ویندوز چرخش داشته باشد، همچون سیستم عامل Linspire که البته این سیستم عامل نیز بسیار موفق بوده و بازار هدف خود را امسال بخوبی پیدا کرده است.
چیزی که سیستم عامل گوگل را نسبت به ویندوز و حتی لینوکس برتر می کند سرعت و دقت بسیار بالای آن است و می توان سازگاری توصیف نشدنی آن با شبکه و اینترنت را که گوگل بروی آن سرمایه گذاری خوبی کرده است مهم شمرد. این در حالیست که نباید فراموش کنیم که کاربران استفاده کننده از ویندوز در دنیا جمعیتی بیش از 70 درصد را به خود اختصاص داده اند و این موضوع خود نگران کننده است و اینجاست که مشکل عدم سازگاری نرم افزاری های تحت ویندوز پدیدار می شود.
اما جالب است بدانید که با توجه به اسناد موجود نرم افزارهای تحت ویندوز بدون هیچ گونه نیاز به ابزار خاصی بروی سیستم عامل گوگل اجرا می شوند و گویی شما در حال کار با سیستم عامل پیشرفته ویندوز می باشید. این مهم در مورد نرم افزارهای لینوکس نیز صادق است و می توان سیستم عامل گوگل را رفیق خوبی برای دو رقیب بزرگ دانست.
اما درباره نام این سیستم عامل باید بگوییم که خبر خاصی در دسترس نیست. ولی طبق بررسی های جدید انجام شده توسط برخی کارشناسان مرتبط با گوگل، اسامی متعددی در لیست انتخاب اسم گوگل قرار دارد که می توان به Google OS اشاره کرد.هم اکنون گوگل دارای بیش از 25 سرویس می باشد که در آینده رو به افزایش خواهد بود و می توان استراتژیک گوگل را بهترین و درست ترین سیاست دانست. سیاستی که مایکروسافت از آن عقب می باشد و هیچ گاه نخواهد توانست خود را به آن برساند.
به عقیده برخی تحلیل گران گوگل تا سال 2020 بازار تمامی فناوری ها را به بهترین شکل قبضه می کند و در آن زمان است که دیگر هیچ شرکتی حتی مایکروسافت توان مقابله با آن را نخواهد داشت و در آینده نچندان دور با ورود سیستم عامل گوگل و دیگر سرویس های در دست این شرکت کاربران تمامی نیازهای خود را تامین می کنند. چراکه گوگل انحصار طلب نبوده و شرکا و دوستان بسیار بزرگی را در سرتاسر دنیا در اختیار دارد.
در یک جمله می توان گفت گوگل مرزها را می ش * ک ند و مایکروسافت آینده خواهد شد، با محبوبیت بسیار زیاد و خدمات منحصر به فرد مورد نیاز جهان اطلاعات و ارتباطات که تا به امروز درخشش آن فراگیر شده و خواهد شد.